Loading

.

Omgaan met lastig publiek: Overheid

Bel mij
Offerte aanvragen

 

 

Duur:
2 dagdelen.
Tijd:
Van 9.30 uur tot 17.30 uur
Plaats(en):
Waar u maar wilt.
Investering:
Wij doen u graag een passend voorstel.
Data:
Wanneer het u uitkomt.

Een lastige man aan de balieAls baliemedewerker bij gemeente of provincie heeft u veel te maken met publiek. U bent vaak het eerste aanspreekpunt.Wanneer iemand ontevreden is zal hij/zij dat als eerste bij een baliemedewerker kenbaar maken. Het is daarom belangrijk dat iedereen die hiermee te maken kan krijgen weet hoe hij of zij moet reageren op verschillende vormen van gedrag. Een dergelijk gesprek in goede banen leiden is niet gemakkelijk. 

Iedereen heeft zijn eigen menselijke reactie, maar met een aantal praktische handvatten is een gesprek vaak goed te sturen naar de kant die u op wilt.

Doel

U weet na het volgen van deze workshop hoe agressie kan worden voorkomen en kan worden omgebogen in coöperatief gedrag. Naast het feit dat u daardoor zelfverzekerder en met meer plezier uw werk gaat doen, wordt het gemakkelijker grenzen te stellen en protocollen te volgen.

Doelgroep

De workshop is bestemd voor iedereen die een functie heeft waarbij men in contact komt met mensen die u als eerste aanspreekpunt hebben.

Inhoud

De workshop bestaat uit een deel theorie en een deel praktijktraining met een acteur. U zult verschillende vormen van agressie oefenen met een acteur, waarna het eigen gedrag wordt geëvalueerd met de trainer. Tevens wordt er ingegaan op het menselijke gedrag, geweldsprotocollen en leert u aan de hand van de door NIVOO ontwikkelde 1-2-3® methode elk gesprek in goede banen te leiden. Het voorkomen van agressie staat daarbij centraal.

De workshop bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Communicatie
  • Selectieve waarneming
  • OVK-model
  • Gedragsmodellen
  • 1-2-3 methode®
  • Soorten agressie
  • Aandachtspunten bij contactmomenten
  • Procedures
Certificaat

Na afloop van de workshop ontvangt u een NIVOO-certificaat als bewijs van deelname.

Aantal deelnemers

Aan één workshop kan door maximaal vijftien personen worden deelgenomen.

Ook interessant voor u?

Omgaan met fraude
Omgaan met telefonische calamiteiten
Bedrijfshulpverlening (basis)
Bedrijfshulpverlening (opfriscursus)